3D immersive virtual environment for visual rehabilitation


When a person becomes visually impaired, intensive rehabilitation is required to learn the skills necessary to accurately interpret sensory cues. Virtual reality (VR) can provide a safe and rich world for rehabilitation by rendering a complex environment.

VR can stage challenges that can be faced with less stress than in the real outdoor world. Our current objective is to build VR outdoor scenes to assist the interpretation of sensory cues.

Presentation [video in French - duration 18:11]

Connecting technology and visual rehabilitation. With Tony Leroux, Professor, Director and Health Science Associate Vice-Dean, School of Speech-Language Pathology and Audiology, Université de Montréal, and Claude Chapdelaine, M.Sc.A., Senior advisor in the Vision and Imaging Team at CRIM.

Teams

Recent news

  • Breaking Walls teste son concept de jeu vidéo AR grâce au CRIM
    14/08/2020

    «Nous avons travaillé avec le CRIM pour comprendre les émotions des joueurs et pouvoir créer des IA qui s’adaptent à leur comportement», explique Sébastien Nadeau, responsable des technologies chez Breaking Walls.

    +

Upcoming event

  • Gestion de l'innovation 2020 - Événement Les Affaires
    10 September 2020 8:30
    Présentation en ligne
    Le CRIM est fier d'être partenaire de la 7e édition de la conférence Gestion de l'innovation organisée par les Événement Les Affaires. Présentation en ligne.
    +
  • @ADRIQ_RCTi Merci du partage @ADRIQ_RCTi !
  • ADRIQ-RCTi RT @ADRIQ_RCTi: Une #innovation qui gagnerait à être reconnue! Bravo aux équipes du @CRIM_ca et UEAT pour votre collaboration et créativité…

Recent Publications

  • The Indigenous Languages Technology Project at NRC Canada: an empowerment-oriented approach to developing language software

    +
  • On the use of the i-vector speech representation for instrumental quality measurement

    +