Advertisement detection


Summary: The aim of this project was to use our copy detection algorithms to locate spécific advertisements among all that are broadcast on the different television networks in Canada and the United-States.

Result: Our prototype outperformed all existing systems while requiring much less processing time.

Partners: The project was developed in partnership with CEDROM-SNi and Eloda.

Teams

Recent news

  • UEAT et le CRIM élaborent un système de recommandations de plats grâce à l’IA
    08/08/2020

    «Le CRIM nous a fait faire un bond de trois ans.»
    R-D industrielle, accompagnement technologique et scientifique personnalisé : le CRIM propulse les entreprises québécoises par des interventions ciblées adaptées à leurs besoins.

    +

Upcoming event

  • Gestion de l'innovation 2020 - Événement Les Affaires
    10 September 2020 8:30
    Présentation en ligne
    Le CRIM est fier d'être partenaire de la 7e édition de la conférence Gestion de l'innovation organisée par les Événement Les Affaires. Présentation en ligne.
    +
  • Le CRIM prend aussi part à des grands projets de recherche nationaux et internationaux visant à répondre à d’import… https://t.co/rNyN1KKyhp
  • AQT RT @aqtech: [#LecturedujourAQT] Notre #membreAQT, @UEAT, ainsi que notre partenaire de l'écosystème techno, le @CRIM_ca élaborent un systèm…

Recent Publications

  • The Indigenous Languages Technology Project at NRC Canada: an empowerment-oriented approach to developing language software

    +
  • On the use of the i-vector speech representation for instrumental quality measurement

    +