Emotion detection system


Summary: The emotion detection project based on person-machine dialogues aimed at facilitating the evaluation of the telephone user support service of Bell. It  can detect the presence of negative emotional states during exchanges between Bell clients and its virtual agent. 

Result: Two detection systems have been developed. The first relates to clientele dissatisfaction and the second relates to  negative emotions that have been expressed. 

Partners: Laboratoires Universitaires Bell.

 

Teams

Recent news

  • Breaking Walls teste son concept de jeu vidéo AR grâce au CRIM
    14/08/2020

    «Nous avons travaillé avec le CRIM pour comprendre les émotions des joueurs et pouvoir créer des IA qui s’adaptent à leur comportement», explique Sébastien Nadeau, responsable des technologies chez Breaking Walls.

    +

Upcoming event

  • Gestion de l'innovation 2020 - Événement Les Affaires
    10 September 2020 8:30
    Présentation en ligne
    Le CRIM est fier d'être partenaire de la 7e édition de la conférence Gestion de l'innovation organisée par les Événement Les Affaires. Présentation en ligne.
    +
  • @ADRIQ_RCTi Merci du partage @ADRIQ_RCTi !
  • ADRIQ-RCTi RT @ADRIQ_RCTi: Une #innovation qui gagnerait à être reconnue! Bravo aux équipes du @CRIM_ca et UEAT pour votre collaboration et créativité…

Recent Publications

  • The Indigenous Languages Technology Project at NRC Canada: an empowerment-oriented approach to developing language software

    +
  • On the use of the i-vector speech representation for instrumental quality measurement

    +