About CRIM

Emotion detection system


Summary: The emotion detection project based on person-machine dialogues aimed at facilitating the evaluation of the telephone user support service of Bell. It  can detect the presence of negative emotional states during exchanges between Bell clients and its virtual agent. 

Result: Two detection systems have been developed. The first relates to clientele dissatisfaction and the second relates to  negative emotions that have been expressed. 

Partners: Laboratoires Universitaires Bell.

 

Teams

Upcoming event

  • ICoCSec2019
    26 September 2019 0:00
    Malaisie
    Le CRIM présentera 2 articles lors de l'International Conference on Cybersecurity 2019 (ICoC2019). Organisé par Universiti Sains Islam Malaysia en Malaisie, les 25 et 26 septembre 2019.
    +
  • #ÉvénementPartenaire : Forum CIRANO-ADRIQ - Françoys Labonté siégera sur un panel autour de la formation et l'accom… https://t.co/QmyYdYO4Eg
  • TechnoMontreal RT @TechnoMontreal: Le ministre de @economie_quebec @MinFitzgibbon sera présent lors de l'événement Futur des technologies, pour soutenir l…

Recent Publications

  • Forage de données géospatiales, quelques applications

    +
  • Des technologies perturbatrices pour de futures applications du bâtiment intelligent utilisant AI

    +