About CRIM

Emotion detection system


Summary: The emotion detection project based on person-machine dialogues aimed at facilitating the evaluation of the telephone user support service of Bell. It  can detect the presence of negative emotional states during exchanges between Bell clients and its virtual agent. 

Result: Two detection systems have been developed. The first relates to clientele dissatisfaction and the second relates to  negative emotions that have been expressed. 

Partners: Laboratoires Universitaires Bell.

 

Teams

Upcoming event

  • DevOps - En rappel à Québec - Événement Les Affaires
    26 February 2020 8:30
    Hôtel Le Concorde Québec
    Le CRIM fier partenaire de la 2e édition de la conférence DevOps - En rappel à Québec, organisée par les Événement Les Affaires, qui se tiendra les 26 et 27 février 2020 | Hôtel le Concorde, Québec
    +
  • Le 4 mars, participez au Webinaire sur le DATALAB pour découvrir comment cette approche progressive peut vous aider… https://t.co/zJmrfNB84I
  • CANARIE RT @CANARIE_Inc: VESTA recueille les données des systèmes d'apprentissage en ligne quand les élèves lisent l'écran, sont distraits ou pense…

Recent Publications

  • Validating BGP Update Using Blockchain-Based Infrastructure in Livre : Decentralised Internet of Things: A Blockchain Perspective

    +
  • Efficient Inference of Optimal Decision Trees

    +